Zaman yaşayan bir sır

Leonardo da Vinci The Birth of Venus 15 Nisan 1452 - İtalya  2 Mayıs 1519, Amboise, Fransa

Leonardo da Vinci,The Birth of Venus
15 Nisan 1452 – İtalya
2 Mayıs 1519, Amboise, Fransa

Senin kazanmak istediklerin ile benim kazanmak istediklerim aynı şey olmadığında, sen benim kazanmak istediğim şeyi anlayamazsın.

Sen belki küçümsediğinde benim kazanmak istediğimi ben senin kazanmak istediğini küçümsemem bilirim yoldur yola vardıran, ben kazanmak istediğim şeyi küçümserim, küçümserim ki dahasını kazanabileyim.

Senin ne kazanmak istediğini bildikçe bilirim ben ne kazanmak istediğimi, kendimi kazanmak isterim , kendimi hiç bitmeyesiye.

Ben varoluşu yaratılmışta ve henüz yaratılmamış olanda bulurum, sen kayboluş sanında yok olurken yok sayarsın sonsuzluğunu.

Sen içindeki boşluğu büyütürsün dışında aradıkça benliğini, ben içimde ararım, içimde bulurum, kaybolmayan boşluklar dönüşmemiş zihnin mahsülü.

Sen gücünü önemsersin mesela ben güçsüzlüğümü, kaybetmeye cesaret edemediğindir kendinde önemsediğin ve senin sınırın, ben bilmediğim kadar görmek isterim gücümü aslımda sınırsız.

Alçakla yüksek, varlıkla yokluk, heplikle hiçlik, senin kalbinin ölçeğinde; sen anladığını anlamsızlaştıracak kadar anlamadıkça yenisine yer açmayacak kalbin, ben anlamsızlaştırmanın anlamında bulduğum herşeye aradığım yeni yanıt.

Sen zamanı bağlamaktasın şimdiye kendi özünü azaltmaktan habersiz, ben özümün ömrü sırrı zamandadır derim, zaman yaşayan bir sır…

Dilâra Başar Efeoğlu

Önceki Yazı